Češi nakupují různým způsobem, jedni nedají na nákupy „v akci“ dopustit, sledují výhradně letáky velkých hypermarketů, kde pak např. jednou v týdnu nakoupí všechno zboží „v akci“, kolikrát jim není na překážku objet několik hypermarketů najednou, v jednom mají „v akci“ to, ve druhém zase něco jiného. U rodin s dětmi je takové nakupování vcelku pochopitelné a logické.
Tito lidé už si ovšem neuvědomují, že velké řetězce jdou na zboží „v akci“ velmi chytrým způsobem, než se k tomuto zboží dostanete, musíte projít kolem záměrně vystaveného zboží, u kterého se zastavíte a zjistíte, že ho také „potřebujete“. Navíc u zboží „v akci“ kolikrát koupíte i takové zboží, které zrovna nepotřebujete, ale je přece „v akci“.
Z ekonomického hlediska se týdenní nebo 14-denní velký nákup skutečně vyplatí oproti tomu, kdybyste chodili nakupovat každý den, ale je dobré si před nákupem, i když je „v akci“ vše sepsat, co skutečně koupit chcete a potřebujete, také je dobré dávat si u akčního zboží dávat pozor na datum spotřeby, prodejce se třeba jen potřebuje „zbavit“ téměř již prošlého zboží.
V porovnání s ostatními státy, jako je např. Slovensko, či Bulharsko jsou Češi v nakupování „v akci“ přeborníci, někteří lidé je přímo vyhledávají, a netýká se to jen seniorů, nebo rodin s nízkými příjmy, často jsou mezi takovými nakupujícími i lidé s příjmy nadprůměrnými.
BLACK FRIDAY
Tohle je něco pro milovníky nákupů „v akci“, Černý pátek se blíží a na lidi přichází šílenství.
Co je vlastně BLACK FRIDAY neboli Černý pátek:
Black Friday vznikl v USA, jeho historie sahá až před rok 1961, v USA je to vždy pátek po Dni díkuvzdání. V tento den obchody otvírají velmy brzy, některé už ve čtyři hodiny ráno, vpustí zákazníky do obchodu a ti soutěží mezi sebou, kdo dřív doběhne ke zboží v akci, jeho počet je ovšem limitován. V tento den jsou slevy opravdu velké, nejvíce se to týká obchodů s elektronikou.
U nás v Čechách to není jednou ročně, obchody tyto Černé pátky pořádají častěji, ale v obchodech s elektronikou ale i např. s módou si dejte trochu pozor, prodejci se v ten den, byť za velmi nízkou cenu, snaží prodat již zastaralé modely, nebo oblečení, které již dávno není v módě.